Binnen de praktijk kunt u zich op verschillende wijzen aanmelden. Dit kan bijvoorbeeld via een verwijzing van uw huisarts of (medisch) specialist, maar ook op eigen initiatief via telefoon of per email. De huisarts of (medisch) specialist kan u ook aanmelden bij ons.
Na aanmelding wordt er een afspraak met u ingepland voor een intakegesprek. In dit intakegesprek wordt kennisgemaakt, en vervolgens samen met u doorgenomen tegen welke problemen of beperkingen u aanloopt in uw dagelijkse activiteiten. Er wordt samen met u en/of uw omgeving onderzocht wat uw mogelijkheden en beperkingen zijn. Zo nodig wordt onderzocht wat de oorzaak van de problemen in uitvoering kan zijn en welke mogelijke oplossingen er zijn. Vervolgens wordt er samen met u een plan van aanpak opgesteld, waarbij uw wensen, mogelijkheden en uw omgeving het uitgangspunt zijn. U kunt dan denken aan:
- het opnieuw aanleren van een activiteiten,
- het op een andere manier uitvoeren van de activiteit,
- het aanpassen van uw woonomgeving,
- het gebruik van hulpmiddelen,
- een aanvraag van hulpmiddelen bij de zorgverzekering/afdeling WMO of UWV.
Binnen de behandeling wordt zoveel mogelijk gewerkt volgens evidence based ergotherapie-protocollen en programma’s.
De ergotherapeutische behandeling kan bij u aan huis plaats vinden, maar ook op een van de praktijklocaties.
Aan het eind van de behandeling wordt er samen met u gekeken of de doelen behaald zijn.
De verwijzer ontvangt een verslag van de behandeling. Op verzoek ontvangt u een kopie hiervan.